napisz do nas

Related Posts

tel. 71 3689 601 fax 71 3689 219
Plac Ludwika Hirszfelda 12, 53-413 Wrocław
napisz do nas
Home  /  AKTUALNOŚCI   /  Andrzej Piaseczny i Marek Krajewski apelują: Rak to nie loteria. To nasze decyzje.

Andrzej Piaseczny i Marek Krajewski apelują: Rak to nie loteria. To nasze decyzje.

Rozpoczął się nowy etap kampanii realizowanej przez fundację Onkologika działającą przy Dolnośląskim Centrum Onkologii Pulmonologii i Hematologii.  W ramach akcji przygotowane zostały spoty zachęcające do zmiany stylu życia i profilaktyki z udziałem Andrzeja Piasecznego, Marka Krajewskiego, Macieja Janowskiego oraz koszykarek Ślęzy Wrocław – Natalii Kurach i Martyny Kurkowiak.

Przyznano również #WstążkiOnkologiki 2023, czyli nagrody dla osób wspierających i działających na rzecz fundacji. Otrzymali je:

– dr Marcin Ziętek, za szerzenie i budowanie świadomości na temat nowotworów,

– dr Piotr Kasprzak, za stworzenie systemu badania raka piersi na Dolnym Śląsku i osiągniecie blisko stuprocentowej trafności diagnostyki,

– Lena Ignasiak-Krasnodębska, za bycie najlepszą ambasadorką badań profilaktycznych,

– lek. Aleksandra Sztuder, za oddanie swojego serca dla profilaktyki wśród dzieci i młodzieży,

– prof. Rafał Matkowski, za innowacyjne podejście do leczenia raka piersi i promowanie wczesnej diagnostyki,

– Dawid Błaszczyk, za wieloletnie i konsekwentne szerzenie świadomości o profilaktyce i leczeniu onkologicznym.

Paweł Zawadzki, prezes Onkologiki zwracał uwagę, że kampania to odpowiedź na tzw. Dług onkologiczny, który powstał w Polsce po pandemii Covid-19. – Pandemia zatrzymała część badań przesiewowych, ludzie nie mogli dostać się do szpitali. W 2019 roku, przed pandemią zachorowań na raka było 170 tysięcy. W 2020, covidowym, było to 146 tysięcy. 25 tysięcy osób mniej w statystykach zachorowało, ale to jest nieprawda. Te osoby zachorowały, tylko nie zgłosiły się do szpitala. W związku z tym nazywamy to zjawisko „długiem onkologicznym”. Ta sytuacja jest mocno niepokojąca i musimy wykonać bardzo konkretne kroki. Dlatego zdecydowaliśmy się mocno promować badania profilaktyczne, stąd kampania Rak to nie loteria. To nasze decyzje.

Zaprezentowane spoty reklamowe:
https://onkologika.org/aktualnosci/onkologika/andrzej-piaseczny-i-marek-krajewski-apeluja-rak-to-nie-loteria-to-nasze-decyzje

Skip to content