Szanowni Państwo, trwają prace nad nową stroną DCOPiH. Za wszelkie niedogodności z tym związane przepraszamy.
Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

napisz do nas

Related Posts

tel. 71 3689 601 fax 71 3689 219
Plac Ludwika Hirszfelda 12, 53-413 Wrocław
napisz do nas
Home  /  AKTUALNOŚCI   /  Andrzej Piaseczny i Marek Krajewski apelują: Rak to nie loteria. To nasze decyzje.

Andrzej Piaseczny i Marek Krajewski apelują: Rak to nie loteria. To nasze decyzje.

Rozpoczął się nowy etap kampanii realizowanej przez fundację Onkologika działającą przy Dolnośląskim Centrum Onkologii Pulmonologii i Hematologii.  W ramach akcji przygotowane zostały spoty zachęcające do zmiany stylu życia i profilaktyki z udziałem Andrzeja Piasecznego, Marka Krajewskiego, Macieja Janowskiego oraz koszykarek Ślęzy Wrocław – Natalii Kurach i Martyny Kurkowiak.

Przyznano również #WstążkiOnkologiki 2023, czyli nagrody dla osób wspierających i działających na rzecz fundacji. Otrzymali je:

– dr Marcin Ziętek, za szerzenie i budowanie świadomości na temat nowotworów,

– dr Piotr Kasprzak, za stworzenie systemu badania raka piersi na Dolnym Śląsku i osiągniecie blisko stuprocentowej trafności diagnostyki,

– Lena Ignasiak-Krasnodębska, za bycie najlepszą ambasadorką badań profilaktycznych,

– lek. Aleksandra Sztuder, za oddanie swojego serca dla profilaktyki wśród dzieci i młodzieży,

– prof. Rafał Matkowski, za innowacyjne podejście do leczenia raka piersi i promowanie wczesnej diagnostyki,

– Dawid Błaszczyk, za wieloletnie i konsekwentne szerzenie świadomości o profilaktyce i leczeniu onkologicznym.

Paweł Zawadzki, prezes Onkologiki zwracał uwagę, że kampania to odpowiedź na tzw. Dług onkologiczny, który powstał w Polsce po pandemii Covid-19. – Pandemia zatrzymała część badań przesiewowych, ludzie nie mogli dostać się do szpitali. W 2019 roku, przed pandemią zachorowań na raka było 170 tysięcy. W 2020, covidowym, było to 146 tysięcy. 25 tysięcy osób mniej w statystykach zachorowało, ale to jest nieprawda. Te osoby zachorowały, tylko nie zgłosiły się do szpitala. W związku z tym nazywamy to zjawisko „długiem onkologicznym”. Ta sytuacja jest mocno niepokojąca i musimy wykonać bardzo konkretne kroki. Dlatego zdecydowaliśmy się mocno promować badania profilaktyczne, stąd kampania Rak to nie loteria. To nasze decyzje.

Zaprezentowane spoty reklamowe:
https://onkologika.org/aktualnosci/onkologika/andrzej-piaseczny-i-marek-krajewski-apeluja-rak-to-nie-loteria-to-nasze-decyzje